Handige tools voor e-mailmarketing

Wie dagelijks bezig is met e-mailmarketing heeft het vaak erg druk en overweegt dan ook best om gebruik te maken van de verschillende online tools die beschikbaar zijn. Op die manier maak je je het een stuk makkelijker en kun je jouw werk een stuk vlotter laten verlopen. Zo maak je jezelf het niet alleen makkelijker, maar haal je je rendement meteen ook een stuk omhoog doordat je het optimale rendement haalt uit het nuttige kanaal dat e-mailmarketing is.

Toegegeven, er zijn heel wat verschillende tools die online beschikbaar zijn, en vaak zie je door de bomen het bos niet meer. Bovendien heb je als ondernemer ook niet altijd de tijd om alles met elkaar te gaan vergelijken, laat staan alle verschillende tools uit te testen.

Daarom geef ik zelf enkele nuttige e-mailmarketing tools mee die je als ondernemer zeker bij je favorieten kunt zetten:

Mailchimp

E-mails versturen is bij het uitoefenen van e-mailmarketing natuurlijk één van de belangrijkste zaken. Via Mailchimp kun je op een relatief eenvoudig en vooral op een snelle manier mails gaan versturen naar adressen die je hebt verzameld. In 3 eenvoudige stappen kun je een mail versturen: eerst en vooral importeer je je contacten, daarna maak je zelf een mail aan en als laatste hoef je je mail alleen maar te versturen: erg simpel dus.

Mail-tester.com

E-mails versturen met de hoop dat ze geld zullen opbrengen, dat is de bedoeling van e-mailmarketing. Maar tegenwoordig heeft iedereen wel een spamfilter op zijn of haar computer staan, waardoor heel wat mails in de spam-box of zelfs in de prullenmand verdwijnen. Met Mail-tester.com kun je eenvoudig testen of je mails in de spam-box terechtkomen, of niet.

Je stuurt je opgemaakte mail naar een uniek e-mailadres waar je mail gecontroleerd wordt op verschillende puntjes. Na de controle krijgt je mail een score en krijg je ook enkele nuttige tips wat er verbeterd kan worden.

Bitly

Heb je veel links in je mail staan die eigenlijk te lang zijn of gewoon niet erg aantrekkelijk ogen voor de ontvangers van je e-mails? Dan kun je Bitly gebruiken om de links in je mail een stuk korter te maken, waardoor ze ook makkelijker gedeeld zullen worden op social media zoals Facebook of Twitter.

 

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *